Elze Hoogendoorn | 2005 | ValThorens, Franse Alpen

Elze Hoogendoorn | 2005 | ValThorens, Franse Alpen

3 May 2012

Ross Dawson: crowds are the future of almost everything

Ross Dawson is een futurist. Tijdens zijn sessie op The Next Web Conference vertelde hij dat we aan de start staan van een nieuw tijdperk: het tijdperk van de crowdsoftewel het grote publiekDit gaat volgens Ross invloed hebben op bijna alles in de wereld.

Het internet brengt mensen van over de hele wereld met elkaar in contact. Dit zorgt volgens Ross voor the economy of individuals, wat inhoudt dat individuen het belangrijkste gedeelte van de economie zijn. Iedereen kan tegenwoordig met zijn of haar kennis, mening, geld, talent of welke inbreng dan ook bijdragen aan extraordinary things. Deze trend is momenteel gaande en zal zich in de toekomst alleen maar blijven voortzetten.

Tijdens zijn sessie behandelde Ross tien domeinen waar het grote publiek invloed op heeft. Hij liet zien hoe deze domeinen beïnvloed worden door de contactmogelijkheden die mensen tegenwoordig onderling, maar ook met bedrijven hebben. Hieronder beschrijf ik de domeinen die mij het meest opvielen.

Bedrijfsmodellen gebaseerd op wens publiek

Bedrijfsmodellen die vandaag de dag worden opgesteld, moeten gebaseerd zijn op de wens van het publiek. Er moet contact met het publiek plaatsvinden om te weten te komen wat men echt wil. Hun mening is het meest belangrijk voor een organisatie, hier moet alles om draaien. Daarnaast moeten consumenten uitstekend worden geholpen als ze een vraag, suggestie of klacht hebben.

De reputatie economie

Ross vertelt dat de reputatie economie één van de grootste trends van nu én de toekomst is. Als we met een persoon of een bedrijf te maken hebben, willen we hier graag meer van weten. Op internet delen steeds meer mensen, steeds vaker hun mening over een bedrijf. Deze beoordelingen worden vervolgens door steeds meer mensen bekeken en zijn dus van grote invloed zijn op de reputatie van een bedrijf.

Veranderende marketingstrategieën

Ook de wereld van marketing verandert. Televisiecommercials worden steeds vaker gecreëerd door het publiek. Bedrijven nodigen mensen uit en geven hen invloed op de reclame-uitingen. De top 8 van meest succesvolle bedrijven ter wereld gebruikt tegenwoordig crowdsourcing in hun marketingstrategie. Dit is pas het begin, in de toekomst zullen veel bedrijven volgen.

Dit is een ingekorte versie van dit artikel, de gehele versie is hier te vinden.

Plaats een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *